wtorek, 17 września 2013

Ewolucja wózka cz.1 : do 1945r.

Kiedy przeglądałam zdjęcia rodzinne i wybierałam zdjęcia na podstronę o dzieciach, postanowiłam poświęcić odrębną stronę wózkom dziecięcym, używanym przez dzieci w rodzinie na przestrzeni dziejów. Przebyły one swoistą ewolucję i są niewątpliwie znakiem historii.
Zainteresowałam się wtedy historią wózka w ogóle. I jak się okazało nie byłam sama. Znalazłam w Internecie sporo informacji i zdjęć. Były to strony muzeów, blogi, fotogalerie. W moich zainteresowaniach pomagali mi znajomi, wyszukując dla mnie zdjęcia i ciekawostki. Uzupełniłam w ten sposób moją wiedzę .
Nie interesują mnie szczegóły techniczne, nie drążę producentów, a ważny jest dla mnie zmieniający się kształt i funkcjonalność, estetyka i moda, no i oczywiście nieodłącznie od epoki strój niemowlaka, mamy, zabawki towarzyszące dziecku.

Rodzinne fotografie do 1945r.

Mój tato w wózku. Wychodzi na to, że jest to wiosna 1932, ale nie jestem pewna. Wózek piękny, przystrojony koroneczkami. Przy tacie - nieodłączny towarzysz - Murzynek!



Mała Zdzisia Pawlęta, moja ciocia, kuzynka mojej mamy, lipiec 1938, Tarnówko.



Moja teściowa Maria Skrzypczak z bratem Edmundem w Pyzdrach u swojej babci, 
27.05.1941.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz