niedziela, 17 września 2023

Dalie w moim ogrodzie 2023r. cz 1

     O tej porze zawsze staram się pokazać moje dalie z ogrodu. Próbowałam zrobić jakąś inwentaryzację, co posadziłam, co kwitnie, ale w połowie zrezygnowałam i stwierdziłam, że nie ma to w ogóle znaczenia. Na wystawę zakwitły przyzwoicie, ale to była zaledwie 1/5 odmian, które posadziłam. Teraz codziennie rozkwita kolejna i kolejna. Czasami jestem zaskoczona, bo w gęstwinie liści pokazuje się kwiat, o którym kompletnie zapomniałam. Część dalii dostałam w postaci sadzonek jedynie z numerkami bez nazw więc nie miałam pojęcia jak zakwitną, czy są niskie, czy wysokie. Miałam problem, by je gdzieś sensownie posadzić. 

Nie raz pisałam, że uwielbiam te kwiaty. Niesamowita jest ich różnorodność, ich barwy kształty, charakter. Kocham także to, że kwitną właśnie teraz, kiedy jest schyłek lata. Edmund Jankowski w 1888r w swej książce „Ogród przy dworze wiejskim” napisał o daliach: …"Znana powszechnie roślina kwiatowa, ulubiona dla jednych, dla drugich niemiła, zwłaszcza, że jesień przypomina"… . Mam reprint tej książki, lubię tam zaglądać, bo w zasadzie ogrodnictwo niewiele się zmieniło ;-)

Pokażę kilka zdjęć. Bardzo lubię je fotografować. Staram się, by zdjęcia były niebanalne. Ale nie da się dalii zrobić banalnego zdjęcia, bo co fotograf zaniedba, dalia na zdjęciu nadrobi swą urodą.


Alauna Clair Obscur

Hy Mom

Eefje

Mignus Leroy T.

Giggles

Smarty

Innocent Silence

Carmen Alexandra


Jaxon

Tsuki Yori no Shisha

Kleopatra

Jowey Joshua

Hapet Spirit

Goldorange

Pruhonice

Advance Us

Gitt's Perfection

Tyler James

Crazy Love

In Memory Of

Faberge





8 komentarzy:

  1. Hi Ludmila!
    I´m so astonished about all varieties of dahlias, they seem to have all colours and shapes. Beautiful.
    Have a nice day /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know you love them too. There are so many beautiful varieties and they are so charming! As long as I have the strength to pick up a shovel, I will plant them.

      Usuń
  2. Hi Ludmilla.

    Beautiful flowers and very nice colours.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Your dahlias are nothing short of magnificent, Ludmila. One of my brothers-in-law has a fabulous display at his house and he says that some of them have been putting on a show for over fifty years. Amazing, huh? Hugs from Ontario - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I congratulate the exhibition organizers and their perseverance in organizing them. Sometimes I wonder why I do it. Maybe it's because I don't have enough people to help me. Maybe when I retire I will have more patience and time. I love dahlias for their diversity and the velvet of their petals. Maybe it's also because they're not easy to grow.
      Regards!

      Usuń
  4. Dalie są cudowne, kiedy je uprawialiśmy, nadawaliśmy z mężem nasze nazwy np. indianiec, stańczyk, talerz, grażyna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to jakiś sposób, żeby je od siebie rozróżniać :-) Na ich nazwach można sobie czasami język połamać.

      Usuń