sobota, 2 kwietnia 2022

Wiosna w ogrodzie - co i jak zakwitło

 Kolejna wiosna się zaczęła kolejnymi kwiatami. Każdej jesieni sadzę mnóstwo cebul z nadzieją, że będę cieszyć oko właśnie teraz. Krokusy powoli przekwitają, ale nie wszystkie, bo te, które posadziłam w grudniu dopiero rozpoczęły. Nie ukrywam, że jestem maniaczką roślin cebulowych. Kolekcjonuję krokusy, irysy reticulata, tulipany. Jak jedne zaczynają, poprzednie powoli kończą swoje kwitnienia. Teraz dochodzą do głosu kokorycze, narcyzy i zakwitły pierwsze tulipany, ale to pokaże w kolejnym ogrodowym poście. Wiosną jest sporo pracy w ogrodzie. To co kwitnie, nastraja mnie pozytywnie do pracy.  Już mam większość rabat posprzątanych, warzywnik też. Coś tam nawet posiałam i powsadzałam dymkę. Czeka mnie czyszczenie szklarni, by przygotować ją pod pomidorki. Trochę to wszystko opóźnione, bo zimno jest. Jakby było cieplej, już pewnie byłabym z pracą do przodu.

Pokażę moje wiosenne kwiaty, irysy, krokusy - moją dumę. Nie daję podpisów, niech to będzie impresja, a nie katalog.










 



 









 


12 komentarzy:

  1. Hi Ludmila!
    Your spring garden is so beautiful with all lovely flowers. Spring is very cold here too.
    Have a nice weekend. /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I heard that it's also very cold in the North. Today snow has fallen in eastern and southern Poland. We are still very dry and cold. The flowers, however, do not wait and bloom on time. Greetings Marika!

      Usuń
  2. We all look forward to that first flush of growth in spring. I noticed just yesterday that the Narcissus are poking up through the soil. Enjoy the weekend, Ludmila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Also have a nice weekend for you, David. It was very cold today, but when I went to the garden and did some work, I warmed up. The birds were singing and it was very nice and the sun was shining.

      Usuń
  3. Hi Ludmilla.

    Beautiful variety of flowers.
    They have beautiful colors.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The colors of the flowers in early spring catch our eye, insects are also happy. I am always waiting for the first spring flowers, everyone is probably waiting ;-) Greetings

      Usuń
  4. Les photos sont très jolies, j'aime bien les crocus, chez moi ils ne poussent pas très bien. Les muscaris semblent mieux se plaire sur mon terrain. Tes iris sont beaux aussi. Bon weekend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci! Je suis ravie que les photos et les fleurs te plaisent. J'adore les iris reticulata et je les collectionne. Peut-être parce qu'ils sont si photogéniques.

      Usuń
  5. Cudne😀. Mało co tak cieszy oko jak wiosenne cebulaczki, człek po zimie spragniony ich bardzo. Foty też piękne, ale wszystko mi mówi że musiałaś do nich prawie się położyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano mam taką podkładkę pod kolana, podpieram się łokciami i focę. Coraz gorzej się wstaje, kiedyś już w tej pozycji z kuprem do góry zostanę ;-)
      Dzieki! :*

      Usuń
  6. Jakie cudne wiosenne kwiaty. Podziwiam piękne zdjęcia. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludmiło, zachwycające kwiaty, ale zachwyciły mnie też zdjęcia. Jesteś prawdziwą artystką.:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń