środa, 2 lutego 2022

Pamięci mojej Mamy Ireny 1933-2021


     29.12.2021 umarła moja Mama. Irena Wiza zd. Wartecka. Żyła 88 lat. Ostatnie lata nie były dla niej łatwe.  Podeszły wiek i różne dolegliwości nie dawały jej spokoju, a ona i tak darzyła wszystkich miłością, cierpliwością, zainteresowaniem. Do końca nas karmiła, piekła ciasta, dbała o siebie i dom. Pamiętała wiele historii rodzinnych, była skarbnicą wiedzy, pamiętała o imieninach, urodzinach, rocznicach każdego z nas. 

    Po jej odejściu czujemy pustkę, trudno się z tym pogodzić. Ale zawsze będziemy czuć, że jest gdzieś blisko nas. 

Do zobaczenia, Mamo!


W Poznaniu podczas wojny

W Poznaniu podczas wojny

Harcerka

U rodziny na wsi

W szkole

Na wakacjach z rodzicami i braćmi

W młodości

Ślub kościelny z Edwardem

Ślub cywilny z Edwardem

    I tu chciałam zakończyć wstawianie zdjęć, ale jak zajrzałam do rodzinnego archiwum, wspomnienia odżyły. Trochę się pośmiałam, trochę się wzruszyłam. Przypomniały mi się różne sytuacje z jej życia, wspólne wakacje, imprezki rodzinne, jej upór w pewnych sprawach, dbałość o wszystko, zainteresowanie tym, co się u nas dzieje, chęć niesienia pomocy i jej radość, kiedy wszyscy się zebraliśmy jak włoska rodzina i świętowaliśmy.

Tu z Dobrunią w 1962r



Rozrywka i rekreacja 1965-66



z dziećmi


z Radkiem 1968


Z Radkiem w 1970


Ze mną w Szczyrku (stoję) w 1972r.

I kiedy dzieci już urosły:


Na weselu Dobruni z zięciem

Na działce w Rosnówku 1980-81




Kultowy garnek - 1989

Z dziadkiem Teodorem i tatą 1989


W sklepie Radka w1994

Na spacerze we Wiórku 1999 z Wojtkiem i tatą.

W domu z kielichem 1999r.


Ze mną na weekendzie w okolicach Lichenia 2003

W swoim królestwie 2007


U nas w Kiekrzu 2009


W domu 2009


Z prawnuczką 2011r.

Z prawnukami, Pokrzywno 2011r.


Pokrzywno 2011r.



88 urodziny Ireny. Na zdjęciu z córkami 03.10.2021r.



 




9 komentarzy:

  1. Je suis triste pour toi :(
    Ma maman est partie il y'a maintenant 3 ans, elle avait 62 ans.
    Mes condoléances.
    Les photos sont pleine de souvenirs, j'ai fait un album avec celles de ma maman.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najserdeczniejsze wyrazy współczucia. To tak trudne przeżycie, przerabiałam. Więc mentalnie przytulam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Całe życie w fotkach, widać że takie spełnione. Bardzo Wam współczuję ale i zazdroszczę. Moja Mama kiedy odeszła była w tym wieku co ja teraz. Wy miałyście swoją bardzo długo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hi Ludmila.

    Condolences on the loss of your mother.
    She has reached a good age.
    Still a big loss.
    Nice tribute to your mother with the photos.

    Greetings from Patricia..

    OdpowiedzUsuń
  5. I am very sorry for your loss, Ludmila, but your mom lived a long full life with much happiness it seems, and you have a wonderful collection of pictures to remember her. May her memory be a blessing.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna Kobieta, piękne wspomnienia i tęsknota wielka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, mądra i życzliwa kobieta. Mieliście szczęście, że dożyła w sprawności pięknego wieku. Mojej mamy nie ma już 30 lat, a ból jest ciągle ten sam.
    Przyjmij wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkim Wam dziękuję za miłe komentarze. I te z bliska, i te z daleka. Jeszcze długo będzie trwał nasz smutek, ale pozostaną wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń