sobota, 8 czerwca 2024

Peschiera del Garda

     W tej miejscowości mieszkaliśmy na kempingu. W sumie trochę przez przypadek, bo nie był to nasz wybór. Mieliśmy jechać do Szwajcarii, ale domek dla nas wypadł powodów technicznych więc zaproponowali nam to. Ponoć to najfajniejszy kemping nad jeziorem i mieliśmy szczęście. Taka odmiana. Nie planowane, ale całkiem udane wakacje. W zasadzie z uroków kempingu nie korzystaliśmy, bo nie było czasu. Dopiero w domu spojrzałam na plan i zauważyłam, że basen był od nas 100m, a my nawet tam nie zajrzeliśmy. Była pizzeria, ponoć dobrze tam karmią, ale też nie jedliśmy tam. Za to otoczenie miłe, dużo zieleni, kwiatów. Domki poupychane jak sardynki, na zdjęciach wyglądało to o wiele lepiej.

Sama Peschiera del Garda jest dość urocza, nie tylko stare miasto, które kiedyś było twierdzą (podobnie jak Poznań). Kilka zdjęć z miasteczka, kościołów S.Benedetto i S.Martino Vescovo, droga z kempingu do miasta.








































Sanktuarium Madonna del Frassino

    Spacer po okolicy uskuteczniłam dopiero w ostatni dzień, kiedy to wszyscy rozjechali się w różnych kierunkach, a ja miałam święty spokój. Poszłam na lody, kawę, na zakupy. Usiadłam kilka razy na ławce, żeby podziwiać krajobraz. I dotarłam do informacji turystycznej, gdzie wzięłam mapę (mapa w komórce okazała się całkiem nieprzydatna) i wpadłam na pomysł, że zrobię sobie małą pielgrzymkę do Santuario della Madonna del Frassino. Idę, idę... Patrzę, do mnie dołącza kilka osób, młodzieniec z plecakiem, rodzina z dziećmi. Myślę, że to miło, że tak wędrujemy razem... Ale paręset metrów przed kościołem był ... Lidl i czar prysł. Wszyscy szli do sklepu. Piękna droga dla pielgrzymów przez kwietną łąkę okazała się ślepą uliczką ponieważ przejście pod autostradą było zamknięte na kłódkę. Taki żarcik... Był upał i musiałam się cofnąć kawał drogi. Jedyne przejście pod autostradą to ruchliwa droga bez pobocza. Jakoś przeszłam i doszłam ... do parkingu. A do kościoła zawiła droga przez barierki z powodu remontu. I to nie koniec przygód - okazało się, że kościół zamknięty, a otwierają za godzinę. Załamka! Ale policzyłam do trzech i poszłam na kawkę do kawiarni przy sanktuarium. Była dobra, odpoczęłam i cierpliwie poczekałam.






Figurka Madonny jest malutka, na jesionie. Malutka, nie malutka, ale ma moc, bo wota występują w sporej ilości w jednym z krużganków. Sanktuarium opiekują się franciszkanie.








14 komentarzy:

  1. Hello Ludmila,
    What a nice pictures. Great to see all these wonderful places. The pictures of the sea with rocks and impressive skies are amazing.
    A nice place to be.

    Many greetings,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The landscapes were amazing. The trees, the lake and the mountains were so...Italian. I immediately relaxed. Regards!

      Usuń
  2. Hi Ludmila!
    Thank you for your pictures, it looks very nice. Beautiful around the sea. Alvays nice to travel and see new places.
    Have a nice evening /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like traveling, I'm a little afraid of it, but then I'm very happy. I like new places, and this was one of them.

      Usuń
  3. Finding places by accident is a great part of travel. This place looks great. Cheers - Stewart M - Melbourne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holidays in this place and the surrounding area turned out to be very nice and a bit surprising, that's a fact! Regards!

      Usuń
  4. Pielgrzymka do Lidla, camino do IKEA, święta Pepsi bez ograniczeń w fastfoodach - znaki czasu. Na szczęście są jeszcze wędrówki wśród pól, choćby pod zamknięte bramy, drogi wysadzane drzewami, cieniste arkady i jesionowe figurki o dużej mocy. Znaczy i dla nas jest jakaś oferta. :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie rozbawiłaś tą pielgrzymką do ... Lidla.
    Piękna miejscowość, czasami takie zamiany prowadzą do poznania równie ciekawych miejsc.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to był dobry kierunek. Pielgrzymka do Lidla byłam równie rozbawiona. Taka wtedy byłam skupiona na swoim celu, że nie rozpatrywałam innych możliwości :-)

      Usuń
  6. Le temps était magnifique, il aura fallu de la patience pour se rendre dans cette église.
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. De telles histoires nous enseignent l’humilité. J'aime quand ce n'est pas facile. Cette fois, le destin ne m'a pas déçu ;-) Cordialement !

      Usuń
  7. Nice photos of a beautiful place. Is this in Italy ? and the lake Garda ?
    Greetings Lasse

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tk, it's in Italy on Lake Garda. Italy has its own specific and unique atmosphere, it is absolutely beautiful. That's why it's easy to take good photos there.

      Usuń