niedziela, 5 listopada 2023

Chleby i bułki

     O pieczeniu chleba pisałam już kilka razy. Nie będę podawać przepisów, bo piekłam na podstawie poprzednich, lub posiłkowałam się przepisami z netu (ciabatta). Nie chce powielać. Zresztą udane pieczenie chleba nie zależy tak do końca od przepisu, a od wielu innych czynników, od pieca, mąki, zakwasu i tak trochę od wyczucia. Namawiam smakoszy chleba do samodzielnego pieczenia.  To daje niesamowita satysfakcje i gwarancję zdrowego jedzenia.

Ja trochę zakręcona jestem w tym temacie, to kolejna moja pasja. Ciągle eksperymentuję i się uczę. Czasami się nie uda, ale i tak jemy, bo lekki zakalec jest akceptowalny.


Chleb pszenny na zakwasie - doskonały do smalcu, wędzonek, świeżego masełka





Chleb żytni sitkowy - doskonale smakuje z masłem i dżemem




Ciabatty - do kanapek, smarowania i maczania w oliwach aromatycznych





6 komentarzy:

  1. There is a house for sale on our street, Ludmila. Could you please buy it so that I can visit on bread- making days? You will? Perfect!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Ludmila!
    Your bread lookes delicious. My grandmother used to bake, and I loved her bread.
    I´m not very good at baking.
    Have a nice day /Marika

    OdpowiedzUsuń
  3. Chleby w życiu upiekłam może trzy, drożdżowe. Nie były oszałamiające, przepisy niby super, więc to raczej ja jestem winna że tak wyszło, nie kochamy się z drożdżami. I ostatnio nie kocham się z pieczywem ogólnie, wyjątkiem jest jeden jedyny chleb, słabo dostępny, więc rzadko jedzony. Nie ma szans by upiec akurat taki jak lubię, trudniejsze niż totolotek, a bez chleba żyć mogę. Więc pięć chleba nie będę, nie zazdroszczę umiejętności, ale patrzę z podziwem😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Ils ont l'air très bons tout ces pains :O
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
  5. We have a wonderful bread shop a short walk from our house - its is such a simple, but wonderful pleasure! Cheers - Stewart M - Melbourne

    W odległości krótkiego spaceru od naszego domu znajduje się wspaniały sklep z pieczywem - to taka prosta, ale cudowna przyjemność! Pozdrawiam – Stewart M. – Melbourne

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczna przystawka, lubię chleb, praktycznie wszystkie rodzaje chleba, wszystkie bardzo dobrze zdefiniowane.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń