sobota, 9 lipca 2022

Słońsk, czerwiec 2022 cz.2

   Skoro była część pierwsza  o naszym ostatnim wyjeździe do Słońska, musi być część druga. Trochę czasu minęło, a ja walczę z suszą i usiłuję  pracować, również w ogrodzie i domu. Mam zaległości również z ogrodu, a on zmienia się nieomal codziennie.

   Jak poprzednio pisałam, wyjazd był udany, ptaków sporo, tyle, że upał nam doskwierał. Poniżej kilka ciekawych ptaków.  Udało mi się sfotografować kukułkę, co nie jest łatwe. Dudek wylądował nam na szosie przed samochodem. Potem pasł się na wybiegu dla kur w jakieś zagrodzie.  Ignorował nas. I ciekawostka! Wypatrzyłam w krzakach jarzębatkę. Widziałam po raz pierwszy. 

A kulik pasł się na tym samym polu, na którym widujemy go od lat.


gęgawy

kukułka

pliszka siwa

dudek




jarzębatka


trzciniak

potrzeszcz

łozówka


gąsiorek

kulik

gąsiorek

bocian biały


kokoszka


13 komentarzy:

  1. Hi Ludmila!
    I enjoy your pictures of the birds.
    Hope you have a lovely sunday. /Marika

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Ludmila.

    A wonderful series of many beautiful birds.
    I think the Hop is wonderful.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Pat for your visits and comments. Hoopoe is a bird from a fairy tale! It's wonderful that I was able to observe him.

      Usuń
  3. It doesn't matter how many times you see a Hoopoe, it's always wonderful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, it is an unusual bird. I love his call at dawn and the beautiful spectacle it flies on. Now he has unfolded feathers on his head so it looks cool.

      Usuń
  4. Mój boszsz... jaki ten dudek śliczny. Mła takowych urodziwych niezwykle, znaczy czubatych jak on, nie widuje. Trzy razy podchodziłam dziś do komentowania - blogger szaleje. :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś Tabciu na bieżąco z Bloggerem. Ja owszem zaglądam, ale nie codziennie, Mam straszne zaległości, cały czas czasu brak, zwłaszcza jak pracuję w ogrodzie lub maluję. Teraz szykuję się jeszcze do wystawy kwiatów.
      Dudki są przepiękne, ale szczęścia trzeba mieć wiele, żeby takie zdjęcia się udały. Uwielbiam te rajdy o świcie po wsiach i ugorach. Wtedy prawdopodobieństwo takiego spotkania wzrasta.

      Usuń
  5. Très jolies tes photos!Bravo pour le coucou car souvent on l'entend mais on ne le voit pas. Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Et quand on voit le coucou, il est difficile de le photographier car il est capricieux. J'ai eu de la chance.

      Usuń
  6. Dudek rzeczywiście wymiata. Ale przeżyć nie mogę że gąsiorek taki zbój a ładny na łagodnie. Kamuflaż doskonały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ptakami troche tak, jak z ludźmi, czyż nie? ;-) A Dudki i gąsiorki to piekne ptaki, lubie je obserwować.

      Usuń
  7. Hello Ludmila,
    What a nice pictures.
    Fantastic how you have photograph these birds. Some are very special. Very nice to see them.

    Many greetings,
    Marco

    OdpowiedzUsuń