czwartek, 23 maja 2019

A tymczasem w ogrodzie...

     Rozhulała się wiosna. Na początku ciepła i sucha, potem chłodna i nieprzyjemna, a teraz ciepła i deszczowa. Przy tej aurze zieloność wybuchła niecierpliwie. Widok ogrodu koi oczy. Krzewy i trawa ubrane w soczysta zieleń z której wychylają się kwiaty wieczornika, rododendronów, późnych tulipanów, niezapominajek...    
W tym sezonie ruszyłam z większym entuzjazmem. Zimą wpadłam na kilka pomysłów, które postanowiłam wcielać powoli w życie. Oczywiście na bieżąco je weryfikuję. Powiększyłam daliową rabatę, co lepiej wygląda i ułatwia koszenie po wyrównaniu brzegów. Posadzone dalie powoli wychylają się z ziemi. Znów posadziłam ponad 100 odmian i znów nie wiem, czy to nie jest trochę za dużo.
Zmieniłam miejsce kilku roślinom, dosadziłam rododendrona tam gdzie mi się nie podobało. Przesadziłam różę Bennenweide gelb na widok. Będzie rosła pomiędzy siostrami Bennenweide rot. Posadziłam kilka paproci, kilka bylin fotogenicznych i z niecierpliwością czekam na efekty. Mam także rozsadę kolorowego jarmużu. Jak nie zjedzą go gąsienice, posadzę go pomiędzy daliami z pierwszych rzędów. Gdzieś to widziałam i całkiem ciekawy efekt był.
Tymczasem wiosennych kilka zdjęć:

Tulipany moje ukochane





 


 



Rododendrony:







I inne moje ukochane:

 









2 komentarze:

  1. Witaj Miłko :)
    Dalie posadzone, zaplanowane zmiany wykonane więc teraz tylko cieszyć oko i utrwalać w kadrach.
    Kolorowy jarmuż - znam tylko 2 kolory.Chyba,że różne odcienie zieleni tez można potraktować jako zmienność kolorów i zachowa się harmonia bez konkurencji dla kolorystyki dalii.
    Mam nadzieję,że pokażesz jak wyjdzie ten pomysł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu! W centrum ogrodniczym były 3 odmiany jarmużu: fioletowy, zielony i taki niebieskawy z fioletowym brzegiem. Stąd moje określenie, że jarmuż był kolorowy. Jarmuż i tak ma rosnąć nieco niżej niż sięgają dalie. Mam nadzieję, że to będzie współgrać. Jak nie - zawsze można go wyrwać i zjeść! :-)

      Usuń