niedziela, 5 lipca 2015

Ewolucja wózka - kolejne fotki wygrzebane na starociach

     Z okazji Jarmarku Świętojańskiego wybrałam się na towarzyszącą mu giełdę staroci. Już nie zamierzałam niczego kupować, choć kilka przedmiotów rzuciło mi się w oczy. Ale niestety przystanęłam przy stoisku, gdzie pan miał kilka kartoników zdjęć. Zaproponował mi, że krzesło trzeba przynieść, ze dużo zdjęć. A ja mu na to, że szybko pójdzie, bo szukam konkretów. I tak przerzuciłam całe sterty w ciągu kilkunastu minut. A pan mówi, ze coś jeszcze mam sobie wygrzebać. Widać, że ciążył mu ten towar... Pewnie mało kupców. Chciał 2 zł za sztukę, ale wyszło dużo mniej. No i znalazłam kilka ciekawostek. Może ktoś się odszuka na zdjęciu. Może ktoś znajdzie kogoś z rodziny lub znajomych... A może ktoś pomoże mi sprecyzować datę wykonania zdjęcia, byłabym wdzięczna.

"Kochanej Babci Dziadkowi i ciociom na pamiątkę ofiarowuje
Ulka, Sonia i..Zosia?.(nieczytelne) 20.8.1938? 36? 26?

Zdjęcia bez daty. Po strojach widać, że to mogą być lata 40-te
 lub 50-te i nawet przeczytałam na odwrocie 1950,
ale to była cena 19,50 zł. Szkoda!


Kształt wózka wskazuje na lata 50-te. Elegancko ubrana pani z fryzurą też typową dla tej dekady.
Nie mam pojęcia w ktorym roku było robione to zdjęcie.
Wózek ma "okienko", które występowało w latach 70-tych,
ale podejrzewam, że to starsze zdjęcie.
Ten wózek pochodzi z podobnego okresu. Może to nawet
ten sam wózek i to samo dziecko. Ma cudowną koroneczkę robioną
na szydełku. Myślę, że pochodzą z lat 60-tych.
Na obydwóch zdjęciach jedną ręką ktos napisał 1966.
 

Toruń, lipiec 1963r.
Lalunia typowa z malowanymi włosami.


1967r. Zdjęcie dość niewyraźne.
Zarówno wózek jak i czapeczka typowa dla przełomu lat 70-tych i 80-tych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz