sobota, 25 lipca 2015

Dalie 2015 cz.1

    Nadszedł czas dalii. Od pierwszych dni lipca regularnie codziennie jakaś zaczyna kwitnienie. Kocham je za ich różnorodność i piękno kształtów i kolorów, a długi okres kwitnienia - od lipca do października - rekompensuje trudy sadzenia i wykopywania na zimę.
    Od zeszłego roku kolekcja moich dalii zmieniła się. Wiele odmian wypadło - karpy się przesuszyły, nie wypuściły pędów. Ale sporo odmian mam nowych z kupna i wymiany. Jestem bardzo zadowolona, po inwentaryzacji roślin policzyłam, że rośnie u mnie 126 odmian. Czyli 2 razy tyle, co w zeszłym. Jeszcze mylą mi się niektóre odmiany, ale już prawie wszystkie znam. Zachwycam sie nowymi kolorami i formami i czekam na kwitnienie kolejnych odmian.

Classic Summertime

Eveline

Rebecca's World

Samoje Darogoje

Zingaro

Ringelspitz

Alaska?

Cheyenne

Spassmacher

Tahoma Hope

Bride to Be

Treby Dainty

Park Princess

Ferncliff Tango

Good Earth

Gardenshow

Kageboushi

Snowflakes

Citron du Cap

5 komentarzy:

  1. Dalie , dalie można patrzec i patrzeć- Citron du Cap piękna ale straciłam i będę chciała ją odzyskać, o Cheyenne marzę, o Samoje Daragoje też marzę, Tahoma Hope, spróbuję odzyskać, Classic Summertime straciłam i będę chciała odzyskać.
    Ponad 120 odmian !!!! super!!! pokaż wszystkie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu! Będę pokazywać, bo mam wiele zdjęć. Zakończę tylko wakacyjne wspomnienia. To ostatnie tygodnie z daliami, cieszę się na każdy kwiat, niektóre dopiero teraz mają pąki! Wszystkie dalie, o których marzysz, mogą kwitnąć w przyszłym roku u Ciebie :-)

      Usuń
    2. Miłeczko z części 3 wybrałam jeszcze Dazzling Magic, Harry Meggos,Star Child, Willie Willie, Akita i Show'n Tell mam mieć od Jacka ale nigdy nie wiadomo czy się uda , bo wszystko zależy od tego jak przezimują....

      Usuń
    3. Wszystko przed nami! A planować trzeba! Masz dużo miejsca i będzie gdzie sadzić, ja mam ograniczoną przestrzeń więc wiecznie kombinuję! Byle do wiosny!

      Usuń
  2. Samo piękno i różnorodność, obfitość kolorów. Przeczytałam, że Tobie również karpy się przesuszają. To tak jak u mnie i wtedy uzupełniam dalie nowymi zakupami. Niejednokrotnie zmarzły mi podczas majowych przymrozków, w ten sposób kilka lat temu straciłam wiele dalii. Po tych utraconych kwiatach pozostały zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń