piątek, 2 sierpnia 2024

Dalie 2024 cz.1

     Od jakiegoś czasu kwitną już w ogrodzie, ja chodzę wkoło nich jak niecierpliwy dzieciak i coś tam to nich mówię, tłumaczę im, jak mają rosnąć i kwitnąć. Jak co roku od paru lat drżę, czy na 15 sierpnia, czyli dzień naszej kierskiej wystawy kwiatów będzie dość dużo ich kwitło, żeby móc co pokazać ludziom. Deszcze na zmianę z ciepłymi dniami sprawiły, że wygląda to nieźle i jak nie będzie kataklizmu, będzie co pokazać. Ostatnio się załamałam, bo obejrzałam program, gdzie facet sprzedający dalie codziennie szedł na plantację i obskubywał boczne pędy, żeby dalia miała jeden duży, pojedynczy z jedna dalią, taką najpiękniejszą. No tak, ale do tego trzeba mieć plantację! Mój ogród nie jest z gumy i czasami żałuję, że nie jest większy, ale jak sobie pomyślę, ile było by roboty, to cieszę się z tego, co mam.

Dalie otwierają się jedna po drugiej. Mam kilka nowych odmian kupionych i z wymiany. Mam też kilka z serii Gallery, które zamierzam wystawić w donicach, bo to są bardzo niskie dalie do pojemników, a kwiaty mają piękne.

Poppet - bardzo stara odmiana

Gallery Art Fair

Gallery Pablo

Ludvik Mühlstein 

Richard's Fortune

Apricot Star

Kenora Wow

Mingus Gregory

Gallery Art Nouveau

Mystery Day

Creme de Cassis


Neon

Korona

Hi Mom


Lifestyle

Philotea

Sarah Raven

Frank Holmes

Mystery Day




8 komentarzy:

  1. Tyle odmian... przepiękne - każda zachwycająca . A ja dziękuję - róże szykują się do drogi. Pozdrawiam serdecznie 🌹

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Ludmila.

    Beautiful flower.
    Beautiful colours.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
  3. I am quite sure that you are the Dahlia Lady of Poland, Ludmila, and your annual show is a sight to behold. There should be a special award for you! I am happy that you shared with us again. Hugs - David

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku dosłoneczniło więc dalijki w miarę wcześnie zakwitają, w mieście Odzi też już widziałam kwitnące w ogrodach, te które zazwyczaj zaczynają sezon w drugie połowie sierpnia. Jeśli chodzi o skubanie to odpada, to jest nienaturalnie wyuprawiane, fuj. Dalie muszą mieć pokrój ogrodowy, to nie chryzantema na kwiat cięty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi Ludmila!
    Beautiful dahlias. I hope they will bloom on the exhibition day.
    All the best /Marika

    OdpowiedzUsuń
  6. What a wonderful collection of flowers (and pictures) - I wonder what the original dahlia looked like?

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo, kocham dalie, te kaktusowe, stare odmiany, dawały bulwy nie mieszczące się w dużym wiadrze...

    OdpowiedzUsuń