poniedziałek, 4 grudnia 2023

Też jesiennie a już zimowo

 Kalendarzowa zima jeszcze przed nami, a u nas po wielu dniach deszczu przyszedł śnieg i mróz. Kupiłam ziarno dla ptaków u sąsiada. Jednego karmnika nie wyciągnęłam, bo wymaga drobnej naprawy. Jak tylko pojawił się śnieg, zameldowały się zięby, których cały rok nie widzę.

Dalie schowane, kaktusy też, ale zima mnie tak zaskoczyła, że nie zdążyłam posadzić tulipanów i krokusów. mam nadzieję, ze przyjdą tej zimy ciepłe dni, że będę mogła to zrobić. jak nie - posadzę w donicach i wiadrach, tam gdzie latem rosły dalie, ale wolałabym jednak w gruncie, bo te wiadra do dalii w kwietniu będą mi potrzebne, a w kwietniu właśnie tulipany będą kwitły.

Kilka zdjęć z zimowego ogrodu i ptaków. Ptaki na razie robione z okna w dachu - siadają na jabłoni za domem.






















19 komentarzy:

  1. Tu mła, znów anonimowo. Z krokusami i tulipankami to i mła czeka na odwilż, też jakoś termin się mła omsknął. Zdjęcia ptoszków przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście już się ogarnęłam. W drugie święto jeszcze domówiłam cebulek i od razu posadziłam jak przyszły. Czyste szaleństwo!

      Usuń
  2. Hi Ludmila!
    Lovely pictures of birds. I love the blackbird on the last picture. I have some tulipbuilbs that I forgot to plant and I got a late delivery of Alliums. I will plant them in a pot.
    Lots of snow , minus 16 degrees and a lovely white frost on trees and busches. It lookes like a fairytale landscape.
    Have a lovely day /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Marika! Have you planted the bulbs yet? We don't have snow and frost anymore, but it's coming soon. I also planted some tulips in pots. Terracotta pots are best for this.

      Usuń
  3. Hi Ludmila.

    Beautiful photos of the snow and the birds.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I enjoy taking photos, but I'm still learning, I'm glad you like them! Regards!

      Usuń
  4. Hello Ludmila,
    What a nice post with amazing shots. Wonderful shoys of the birds and special to see a lot of snow. It gives wonderful winter shots which you have very well taken.

    Many greetings,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, you wrote many nice and motivating words. Birds and nature are so beautiful that it is worth photographing them. You know that :-)

      Usuń
  5. Elles sont jolies tes photos, la neige mets tout en valeur. Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. La neige reflète magnifiquement la lumière, illumine le paysage et le rend joyeux. Merci!

      Usuń
  6. Great winter shots, Ludmila. The winter does tend to focus our attention on the birds and feeding them not only provides help when they need it most, it provides great entertainment for us and hopefully we learn something too. Hugs from Ontario - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love watching birds at the feeder. This is the only time when they come to me and I don't have to follow them :-)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia ( jak zwykle u Ciebie, zdolna i wrażliwa fotografko ).
    Mnie zima też zaskoczyła i czosnek do posadzenia czeka w woreczku w garażu na solidną odwilż ( myślę że za 2, 3 dni ) bo jakże tak, warzywnik bez czosnku? Nie da się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś sadziłam czosnek, ale ja chyba nie potrafię uprawiać warzyw, bo kiepsko mi to idzie. Może spróbuję ten czosnek posadzić? :-)Ciesze się, że zdjęcia Ci się podobają.

      Usuń
  8. Wonderful winter birds - I used to see most of these in the UK. I have a real fondness for snow! Hope all is well. Cheers - Stewart M - Melbourne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You probably have snow somewhere on the mountain peaks. We used to have snowy winters, and the snow stayed there for two months. Now it's warmer and snow is a rarity for us. It is true that in UK you can basically observe birds the same as in Poland, with minor differences.

      Usuń
  9. Piękne fotki, jak zawsze, można się napatrzeć, tym bardziej że samemu nie potrafi się takich robić :). Mnie już wszystko zaskakuje, nawet sama siebie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo Ci dziękuję! Ja wszystkich namawiam na naukę fotografii, to wielka frajda, ale mam świadomość, że nie jest łatwo.

      Usuń
  10. Birds and snow - what a great combination - I love these pictures. Cheers - Stewart M - Melbourne

    OdpowiedzUsuń