środa, 3 listopada 2021

Dalii z 2021 ciąg dalszy

      Już niedługo je definitywnie pożegnam w tym sezonie. Już kilka wykopałam, ale tylko dlatego, że wichura mi je poszargała i powyrywała. Reszta żyje i kwitnie. Tylko czemu tak w czerwcu nie było?

W poprzednim poście o daliach pisałam, że chciałabym się nimi cieszyć jeszcze co najmniej miesiąc i się spełniło. Co prawda nie zawsze pogoda na to pozwalała, bo i wichury były, i deszcze, i ziąb straszny .

Udało mi się zrobić bukiety na urodziny (3.10) i imieniny (20.10) mojej mamy i taki jest cel. Pamiętam, że kiedyś przymrozki wystąpiły 3 października z rana i mama kwiatów nie dostała.

Teraz ścinam co kilka dni do wazonu, żebym mogła na nie patrzeć wieczorem i wcześnie rano, zanim wyjdę na obchód po ogrodzie. Już gromadzę kartony i skrzynki do zimowego przechowywania i zamówiłam pomoc do wykopków. No i planuję nasadzenia na kolejny rok.




























17 komentarzy:

  1. Rany, ile ich masz! Cieszą bardzo oko, nie umiałabym wybrać jednej!!! No może ta strzępiasta złocista z szarłatem z boku, albo ta wyżej lśniąca liliowo, albo ta biała, nie skąd lepiej poziomkowa, albo.... Ale wszystkie te cuda trzeba wykopać!! Jakiś zysk w tym jest, co roku może być nowa aranżacja ogrodu, alee. Wolę podziwiać u Ciebie. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Romka, coś za coś. :-) Dużo pracy, ale się opłaca, bo jak widzisz, piękne są. też nie mogę się zdecydować, która podoba mi się najbardziej. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wspaniała kolekcja. Mieliśmy 60 szt, wszystkie były przechowywane w woreczkach siateczkowych, takich jak na ziemniaki. Każdy miał metkę z nazwą i nr rzędu i pozycję, w której będzie rósł na następny rok. Planowanie zagona daliowego ( tak to był zagon za drogą)uwzględniało wysokość rośliny i kolor ( podobne nie mogły być obok siebie). We wrześniu krzaki były tak duże, że Wnuki bawiły się z dziadkiem w chowanego, ale przyszła powódź i cała kolekcja zgniła!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę Basiu, że jesteś doświadczoną daliarą! Szkoda, że straciłaś kolekcję. Potem to już nie sprawia takiej radości, zwłaszcza, że jest obawa, że to może się powtórzyć.

      Usuń
    2. Ja to tylko pomocnik, mój mąż to był daliarz!

      Usuń
  3. C'est vrai qu'il faut les enlever de la terre pour l'hiver, c'est beaucoup de travail pour ta collection! Mais les fleurs sont si jolies <3
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planter et déterrer des dahlias pour l'hiver est une sorte de rituel d'accueil et d'adieu. J'y suis déjà habitué, mais c'est en fait beaucoup de travail. Printemps je partage aussi des dahlias et envoie à ceux que ça intéresse.

      Usuń
  4. A lovely burst of colour on a cool, grey November morning, Ludmila. A great start to my day.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks! I took care of the beginning and the end of the season in my garden. Hundreds of tulips and crocuses bloom in spring, and more than 100 dahlias in fall. Colors give us a good mood and cheerfulness.

      Usuń
  5. Przymrozki dopiero w drugiej połowie listopada, nie jest źle. Pomponki w wazonie urocze! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat poszukiwałam takich dalii, które pokazałam w wazonie. W końcu się udało. :-)

      Usuń
    2. Kilka lat?!! Rany. To może i ja kiedyś dopadnę roślinnych wymarzeńców.

      Usuń
  6. Hi Ludmila.

    Beautiful flowers and very nice colors.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Pat! I used to plant dahlias of very different wild colors. Now I consciously choose. And sometimes I pick out something beautiful. Best wishes!

      Usuń
  7. Hallo Ludmila,

    Wat een prachtige variatie aan dahlia's heb je daar in je tuin, ik ben er best een beetje jaloers op. Qua foto vind ik vooral nr. 15 de detailopname echt prachtig. Een mooi opgemaakte vaas ook op de laatste foto, die wil je zo cadeau krijgen.

    Groeten,
    Ad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hartelijk dank namens de dahlia's. Ze zijn mijn passie. Ze fotograferen is ook mijn passie.
      Dahlia's zijn zo ongewoon. Ze verrassen altijd. Als ik mijn favoriet heb, bloeit er een andere en deze wordt een lieverd.

      Usuń
  8. Zachwycające są Twoje dalie, absolutnie wszystkie, mnie szczególnie ujęły talerzowe z powodu rozmiarów i już mam jedną.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń