wtorek, 25 maja 2021

Tulipany 2021 cz. 1

 Jestem tulipomaniaczką. A wiem doskonale, że jeszcze mam za mało tulipanów i zbyt małą wiedzę o nich. No i zbyt mało miejsca dla nich w ogrodzie. Jedyną ich wadą jest to, że po przekwitnięciu trzeba czekać, aż liście zżółkną i będzie można je usunąć. Niestety to dość długo trwa i nieładnie wygląda. Część tych problemów rozwiązałam w ten sposób, że posadziłam je pomiędzy daliami. Dalie urosną i zakryją nieciekawy widok. Ale nie wszędzie mogłam dalie posadzić. Wiosną, zwłaszcza wczesną, w ogrodzie jest dość jasno, bo nie ma liści na drzewach. Dlatego pod nimi można swobodnie sadzić tulipany. Dalie już nie. Ale jakoś to wytrzymam...


'Exotic Emperor'

Tarafa

Mystic van Eijk

Queenstown

Toronto

Synaeda King

Beauty of Apeldoorn


Jaap Groot

Daydream

Tres Chic

Synaeda King

Burgundy Lace

Daydream


7 komentarzy:

  1. Piękne tulipany i zachwycające zdjęcia. Mnie urzekły prawie czarne tulipany. Twój sposób na ich sadzenie jest świetny, a mój sposób jest taki, że sądzę je w donicach, po przekwitnięciu wyciągam donice z ziemi i odstawiam w zasłonięte miejsca. Przy dużej ilości tulipanow to byłoby dość klapotliwe.
    Pozdrawiam Cię wiosennie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Très jolies tulipes, beaucoup de couleurs et formes différentes.
    C'est vrai que les feuilles abimés ne sont ensuite pas très jolies à regarder.
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
  3. Such a beautiful array of flowers to start off my day perfectly. Thanks for this bright beginning.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hi Ludmila.

    I also really like Tulips.
    The disadvantage, they finish quickly.
    These are beautiful species.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz wspaniałą kolekcję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama wiosenna ożywcza świeżość i wdzięk😀, piękne bardzo na Twoich zdjęciach. Jak miło, że to nie pełne, nie pasiasto-falbaniaste😀, i nie wiem który piękniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello Ludmila, some fantastic photos of these tulips. A great beginning of Spring when these are in bloom.
    Regards,
    Roos

    OdpowiedzUsuń