środa, 17 czerwca 2020

Kolejne ptasie akwarele - z łąk i mokradeł

     Już bym chciała wyjechać na ptaki. Bardzo mi tego brakuje. Czasami jedziemy nad jezioro obserwować nasze błotniaki, ale wyjazd jest już potrzebny. Brakuje mi tej przestrzeni, zapachu podmokłej łąki i wałęsania się cały dzień w terenie.  Niestety nie możemy teraz wyjechać. Przeglądam więc stare zdjęcia i usiłuję malować. Trochę mniej mam czasu, bo dużo zajęć w ogrodzie, ale wieczory jasne i mogę malować w naturalnym świetle. Wychodzi różnie, ale chyba coraz lepiej mi idzie. Ale mam sporo pokory. Cały czas czytam o akwareli i technikach. Oglądam obrazy artystów i widzę, że sporo nauki przede mną. Lecz uważam, że to nie jest najważniejsze. Dobrze jest jak jest pasja, reszta przyjdzie sama z czasem i wprawą.





12 komentarzy:

  1. Tes aquarelles sont magnifiques, oie, troglodyte, héron, huppe fasciée...
    Toutes très réussies, bravo!
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Je vous remercie! Je suis très content que tu les aimes. Je dois peindre et pratiquer.

      Usuń
  2. Hi Ludmila.

    I love them.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm very happy that you like them! I'll paint and show the next watercolors!

      Usuń
  3. Perhaps soon you will be able to visit your beloved meadows and wetlands, Ludmila. In the meantime I am convinced that your painting is improving with every brush stroke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I will answer again because I misunderstood you :-) Thank you for kind words about my pictures. This is motivating for me!
      And you're right I am going to my meadows tomorrow. Managed to!

      Usuń
  4. Podziwiam z przyjemnością Twoją wspaniałą pasję, Ludmiłko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ćwiczenie czyni mistrza znaczy akwareluj na całego. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję, że będę. Poprzednie dwa sezony malowałam tylko zimą. Teraz już nie robię przerwy letniej. Szkoda mi czasu i boje się, że wyjdę z wprawy.

      Usuń
  6. Ludmila. I can definitely see your work is getting better. All of that study about techniques is working for you. Brilliant.

    OdpowiedzUsuń