środa, 6 maja 2020

Tulipany 2020

 Choć sezon na tulipany nadal trwa, pokażę już moje ukochane tulipany. Po pierwsze dawno niczego nie pokazałam/napisałam, a po drugie tak je lubię, że muszę je pokazać. Jesienią kupiłam ponad 150 sztuk. Niektóre mnie zachwyciły, inne rozczarowały. zauważyłam też, że cześć pięknych odmian sadzonych 2 lata temu, w tym sezonie wypuściło jedynie liście. A ja już planuję, co dokupię jesienią, a z czym się pożegnam. 



'Toronto'

'Exotic Emperor'

'Flaming Purissima'

'Flaming Flag'


 'Violacea Black Base'


'Van Eijk'



'Charming Beauty'

'Miranda'



'Ronaldo'

'Carnival de Nice'

'Formosa'


'Denmark'


'White Parrot'

'Daydream'

'Doll's Minuet'

'Groenland'

'Maria Kaczyńska'

15 komentarzy:

  1. Wszystkie są piękne, ciekawe, które Cię rozczarowały? Mnie urzekły " pelikany" i wszystkie w różowym kolorze. Nie wiem dlaczego u siebie nie mam czerwonych kwiatów, uwielbiam za to rośliny o czerwonych liściach.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pelikany, tylko flamingi, sorry. :))

      Usuń
    2. Dobre! ;-))) To ptak, i to ptak! :-*
      Ale chyba coś jest z tymi kolorami. Jedne bardziej nam się podobają w ogrodzie, inne mniej nam pasują. Cieszę się, że zdjęcia Ci się podobają!

      Usuń
  2. Piękne tulipany ! Ja sadzę oszczędnie, bo u mnie niestety, nornice lubią je bardziej ;(.
    I też martwię się jak po roku-dwóch powoli zanikają. Czy masz jakieś odmiany, które możesz polecić jako wieloletnie ?
    A zdjęcia, jak zawsze, piękne !
    Dobrego dnia :)
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Basiu! Słyszałam, że nornice i inne gady potrafią zrobić spustoszenie wśród cebulowych. Ja miałam taki przypadek tylko, jak była bardzo ostra zima i one pod śniegiem zjadały wszystko!
      U mnie dość przyzwoicie trzymają się Van Eijk i jego pokrewne, Apeldoorn i jego pokrewne oraz tulipany Fostera Purissima i pokrewne, Exotic Emperor. Większośc można kupić w marketach w przystępnych cenach.

      Usuń
  3. Hi Ludmila.

    You have beautiful colors and types together.
    Very nice.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. In autumn I am always looking for new varieties to make the spring garden more colorful.
      :-*

      Usuń
  4. A beautiful burst of colour to start my day. Thank you, Ludmila. Stay well and stay safe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The most beautiful tulips look in the morning. Their view is always an optimistic start to the day.

      Usuń
  5. Waaa quelle belle collection de tulipes!Dire qu'à une époque les bulbes se vendaient à prix d'or, c'est fou!
    J'aime beaucoup 'Toronto'
    Bonne soirée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heureusement, de nos jours, vous pouvez acheter des bulbes bon marché de belles variétés. Et au printemps, les fleurs apportent de la joie. :-)

      Usuń
  6. Piękne :). Po moich zostało tylko wspomnienie, jak i po większości lilii :( Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak u mnie. Kiedyś miałam mnóstwo lilii azjatyckich, teraz gdzieniegdzie widzę jakieś liście, ale nie kwitną. Odpuściłam sobie. A tulipany dosadzam, bo wiem, ze wiele odmian jest kapryśnych. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Wspaniała kolekcja tulipanów i ich magicznych ujęć. Uwielbiam te kwiaty, mógłbym się nimi zachwycać godzinami... Pozdrawiam serdecznie, będę częstszym gościem w Twoich blogowych progach. Zapraszam także do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Maks! Cieszę się, że tu zabłądziłeś i że moje tulipany Ci się podobają. Zapraszam serdecznie, choć nie zawsze jest o kwiatach... ;-)

      Usuń