poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Wiosna w ogrodzie

     Rozpoczął się kolejny sezon w ogrodzie. Wiosna jest zimna i sucha więc wszystko jakby nieco później. Niektóre rośliny zaskakują witalnością, a niektóre, jak irysy reticulata, zawiodły kompletnie. Cieszy za to długi dień, cytrynowy zapach tulipanów, słodki hiacyntów. zakwitła po raz pierwszy jagoda kamczacka, dereń jadalny już cały obsypany żółtymi kwiatami. Kupiłam kolejnego rododendrona. Trochę na przyszłość go zasadziłam, bo to rośliny praktycznie bezobsługowe, a przecież nie do końca życia będę sadzić dalie. A i tak w tym miejscu był zawsze półcień więc można powiedzieć - wypełniłam lukę. Wielu rzeczy jeszcze nie zrobiłam, zapomniałam posiać nasturcję i inne kwiatki, które już dawno powinny wykiełkować. No cóż - będzie mały poślizg. Powinny też już rosnąć dynie - też zapomniałam je posiać. Zaczął się Wielki Tydzień. Święta w tym roku bardzo późno. Może przez to jestem spóźniona z pracami w ogrodzie. 

















2 komentarze: