czwartek, 3 sierpnia 2017

Dalie 2017 - cz.1

     Zaczął się sezon daliowy. Za względu na niskie temperatury w lipcu i obfite deszcze, rośliny poszły w zielone, a pąki pokazały się później. Trochę w tym roku przesadziłam z ilością, bo w zasadzie nie miałam miejsca na tyle sztuk. Były nieco poupychane, dzięki temu porosły ładnie i prosto. tam, gdzie słońca mniej, posadziłam rzadziej, żeby obserwować, czy czegoś im nie brakuje.         Zaobserwowałam, że mniej słońca niekoniecznie źle wpływa na kondycję. Dalie źle rosną, gdy niekorzystnych czynników jest więcej np ciemno i sucho, albo ciemno i kiepska gleba. 
Wiosną po ukazaniu się pierwszych liści, zastosowałam nawóz do cebulowych z guano. Podczas sadzenia w każdy dołek wsypałam garść obornika granulowanego. Chyba im się spodobało! 

W tym roku mam wiele nowych odmian, sama jestem ich ciekawa, bo jeszcze pewnie połowa nie zakwitła. Powiększyłam zbiór dalii orchideowych oraz typu Akita.

Dwa dni temu przez Poznań przeszła potężna burza. Wiatr był olbrzymi i strasznie potargał dalie. Jedną straciłam całkowicie, a była taka piękna. Mogłam tylko wstawić jej kwiaty do wazonu. 
Dalie już uporządkowane, popalikowane. Żeby przyzwoicie wyglądały potrzebuję jeszcze kilku dni. Ale to dopiero początek! Przed nami jeszcze 2,5 miesiąca sezonu!

Top Mix Red

Top Mix WhiIte

Verrone's Obsydian

Foxy Lady

Gitty Up

Stadt Spremberg

Crazy Legs

Bumble Rumble

Honka Roze

Gödöllö

Tutti Frutti

Ferncliff Tango


Acapulco

Gitty Up

Tahoma Moonshot

Tahoma Moonshot i Verrone's Obsidian

Foxy Lady

3 komentarze:

  1. Miłka cudne! A wiesz które mi najbardziej wpadły w oko? Verrone;s Obsidian, honka rose i Tahoma Moonshot! Czekam na resztę piękności! Czy top Mix Red masz z siewu? Wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Top Mix mam z karp. Są solidne i pięknie się przechowują. Mam sporo, będę miała dla Ciebie! Będą kolejne części z daliami, pokażę inne nowości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to super! cieszę się z top mix i z kolejnych nowości, które sukcesywnie będziesz pokazywać!

      Usuń