piątek, 22 sierpnia 2014

Dalie - lato 2014 - nowości

   Ponoć dalie nie pachną, ale ja wyczuwam w nich zapach późnego lata. Słońce coraz niżej spaceruje i oświetla kwiaty. Jaki ogród byłby smutny bez tych dam późnego lata i jesieni. Lubię głaskać ich sprężyste i chłodne kwiaty. Każda jest inna, jakby coś innego chciała powiedzieć. Jedne rozczochrane i wielkie, inne dostojne i poważne, inne fikuśne i radosne.
   W tym roku mam nieco więcej odmian, już ledwie się zmieściły na przeznaczonych dla nich słonecznych rabatach. Już wiem, że w przyszłym roku będzie konieczna reorganizacja.  Kolejne upatrzone odmiany potrzebują miejsca.

Tegoroczne nowości nie zawiodły. Wśród nich olbrzymki, przekraczające 25cm średnicy kwiatu:

Mingus Randy

Color Spectacle

By George

Ich wielkość jest imponująca, ale nie do końca mnie przekonują. Wolę te mniejsze, delikatniejsze, zachwycające kolorami i kształtem:

Melody Pink Allegro

Wittem

Canary Fubuki

Paso Doble

Dana
Jola
I jeszcze kilka o różnych ciekawych formach, przyciągających oko:

Baywatch

Lifestyle

Eveline

Munchen

Autumn Fairy

Creme de Casis
Citron du Cup

5 komentarzy:

  1. masz piękne okazy dalii w swoim ogrodzie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu! Polecam wszystkim serdecznie uprawę tych kwiatów w ogrodach i na balkonach!

      Usuń
  2. Sporo masz pięknych dalii w ogrodzie, lubię je. Ja mam o wiele mniejszy zbiór . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że je lubisz! To one są królowymi późnego lata. Nie trzeba mieć ich wiele, żeby rozświetlić ogród! Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Miłka, Bardzo mi sie podoba By George, Mingus Randy, Color Spectacle, Baywatch, Lifestyle, Munchen, Autumn Fairy, Creme de Casis. może uda sie zamienić z Tobą?
    A do jakiej grupy należy te 5 ostatnich odmian?

    OdpowiedzUsuń