czwartek, 1 czerwca 2023

Szwajcaria 2023 cz.1

W maju wybraliśmy się na krótki zagraniczny urlop. Nie jesteśmy światowcami i rzadko wyjeżdżamy za granicę, ale w końcu teraz się zdecydowaliśmy. Tzn zdecydowaliśmy się w listopadzie i czekaliśmy na wyjazd pół roku. Warto było. Ale za krótko. Starczyło czasu na rekonesans, obejrzenie widoków i przyzwyczajenie się do cen piwa.
Trochę szalone to było , bo mieszkaliśmy w namiotach, a w nocy było naprawdę zimno, pierwsze dni były chłodne i deszczowe. Przedtem przeczytałam, że tam ciagle pada więc wzięliśmy odpowiednie ubrania i parasol.
Mieszkaliśmy w Interlaken i chodziliśmy po okolicach. Dla każdego było coś miłego, były kwietne łąki i ogrody, były ptaki w maleńkim rezerwacie, urocze miasteczko do zakupów i zwiedzania, no i oczywiście piękne góry wkoło. Tyle, że na początku nie było ich widać z powodu pogody.
Pierwszy spacer po przyjeździe - dolina Lauterbrunnen. Oglądałam wcześniej piękne jej fotografie, ale nie było nam dane takich widoków obejrzeć.

Kilka zdjęć ze spaceru w dolinie. Pionowe ściany skał i soczysta zieleń robiły niesamowite wrażenie. Zabrakło tylko słońca.

1. J'étais allée en Suisse mais cela date d'au moins 15 ans! J'ai deux amies en Suisse.
    C'est très joli et bien vert, le toit d'herbe est incroyable.
    Bonne journée

1. Il est probablement temps de rendre visite à des amis !
      J'adorerais aller en France, près du Parc Naturel Régional de Camargue. Mais je dois bien planifier. Bonjour!

2. Wspaniała wyprawa za Wami, mnóstwo wrażeń ze zwiedzania bajecznie pięknych terenów. Z ogromną przyjemnością obejrzałam te piękne widoki <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

1. Cieszę się Aguś, że Ci się podobało. Wrażeń naprawdę było sporo, jak na taki krótki pobyt. Pozdrawiam!

3. Hi Ludmila!
    Lovely views , from a beautiful country . Hope you enjoyed your trip.
    Have a lovely day /Marika

1. Hi Marika! These were very cool. Unfortunately, the holiday was too short. I loved it there and I intend to go back there. It is only important that the weather is nice, because the views can be unearthly.

4. Yes, I enjoyed it very much. And you rightly called it a little adventure. I got an appetite for trips abroad!