czwartek, 11 maja 2023

Majówka w Słońsku cz.2

     Kolejne dni w terenie były chłodne, ale słoneczne. Przełączyliśmy się na czas letni, czyli wcześnie rano wyjazd, w południe sjesta i wieczorem drugi wyjazd. Słonce w południe wysoko, powietrze drży, ptaki pochowane, zdjęcia przepalone. 

Lubię maj, bo ptaków sporo w każdym zakątku okolicy. Objechaliśmy znane sobie tereny i się nie zawiedliśmy.



Bociany czarne

Żurawie

Pliszka żółta

Pójdźka

Gniazdo kruków


W krzakach, jak to w krzakach, uwijały się pokrzewki. Tu akurat czarnołbiste, czyli pospolicie nazwane kapturkami. miały się ku sobie, bo nie zwracały na nas uwagi goniąc się w gałęziach i podspiewując.

samica

samiec

parka

samica

No i stał się cud! Słowik rdzawy śpiewał nie w gąszczu gałęzi, ale na wierzchu, na widoku. Chyba miał dyżur dla turystów.





To był dzień w którym dopisały drobne ptaki. Na gałęzi przysiadła muchołówka żałobna. Szarą tez widziałam, ale niestety nie mam zdjęć.




Dudek

Dudek

Potrzos

Trznadel

trzciniak

Rokitniczka

Szczygieł


10 komentarzy:

  1. Les oiseaux sont très actifs en ce moment!Très belle série de photos. Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci, il faisait beau et les oiseaux posaient ! Passe une bonne journée!

      Usuń
  2. Hi Ludmila.

    Beautiful birds.

    Beautiful the Yellow Wagtail and the Hoopoe.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry!
    Szukam pomocy u Pani 🥹 chodzi o róże Bell Epoque Fryera herbacianą...pisała Pani o niej na blogu?
    Brexit uniemożliwia kupno u producenta, czy Pani może mi jakoś pomóc ??
    Wchodzi w grę też kilka gałązek po letnim przycinaniu, żeby samemu ja zaszczepić 🙃. Większość grup różanych nie ma pojęcia o czym mówię, a dostępna jest tylko Bell epoque różowo amarantowa...
    Gdyby mi coś Pani poradziła, pokierowała, bardzo proszę 😘
    Mój adres: Beata K.
    email: regina.wawel@op.pl
    Jeżeli nie ma Pani żadnych możliwości to i tak jestem bardzo wdzięczna za tamten wpis 😍
    Pozdrawiam serdecznie z Krakowa!
    Mam przyjaciół w Poznaniu i mogę ich poprosić o przysługę.
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam tej róży. Nie czuła się dobrze w moim ogrodzie więc oddałam je w dobre ręce. Kupiłam ja w firmie Rosa Plant. Nie mam pojęcia, czy ktoś w Polsce ją ma. Proszę szukać dalej, powodzenia!

      Usuń
  4. https://zielonozakreceni.pl/forum/roze/4095-roza-rosa-belle-epoque

    OdpowiedzUsuń
  5. You had a very productive time, Ludmila. It is quite wonderful that you still have places like this to visit, and I hope that they will be preserved for nature. Too much land is being taken for human expansion and to our folly we are still draining wetlands. Will we ever come to our senses?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję 🌹

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello Ludmila, wow those black storks are great and so the Hoopoo. So much differrent birds to see where you live.
    Regards,
    Roos

    OdpowiedzUsuń
  8. Słowik jest uroczy! Kto by pomyślał, taki skromny z takim głosem 😀. Dudek, ten to dopiero kokiet😀

    OdpowiedzUsuń