niedziela, 5 lutego 2023

Czatownia w altanie

    Maciej wymyślił nowe miejsce do fotografowania ptaków. W okno altany wstawił przerobioną starą moskitierę i zamaskował ja siatką. W altanie siedzieć można wygodnie w fotelu. Wzięłam termos i telefon, ubrałam się ciepło (w altanie brak ogrzewania). Zdjęcia dość fajnie wyszły, bo obiekty były blisko, nie przysłonięte szybą i były dobrze oświetlone, choć w sumie fotografowałam pod słońce. Zdjęć nie kadrowałam, celowo też nie przysłoniłam karmnika gałązkami, czy korą. 

Oto to przyleciało:























18 komentarzy:

  1. Hi Ludmila!
    Lovely pictures, and so nice to come near and take pictures.
    Have a nice day /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They flew to the feeder because they had no idea about our presence. Only when I was taking pictures could you hear the sound of the shutter, hence their frightened faces.

      Usuń
  2. Piękne są te ptaszęta. Jak wiesz ja niezbyt w nich kumata, co to za papużkopodobny gość? Fotografia z trzepoczącymi skrzydełkami przemówiła do mnie, więcej takich proszę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogatka, rudzik, dzwoniec, modraszka i wróbel w locie, chyba

      Usuń
    2. No i jeszcze sosnówka ;-) A papużkopodobny? To chyba Ci o dzwońca chodzi?

      Usuń
    3. Tak, dzwoniec. Podobny w kolorach, no i wyciąga się wzdłuż przyjmując papużkowy kształt.

      Usuń
  3. Mła najbardziej się podobał bezczelny sikorek z czarnym łebkiem, wyraz oczek ma taki skoncentrowany na tym co w dziobie że mła pomyślała że tam jaka konkurencja czyha. No i bach, objawiła się konkurencja na kolejnych fotach. ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że można nastawić tak krótki czas, żeby złapać te miny. Też miałam niezły ubaw, jak zrzuciłam zdjęcia na kompa. ;-)

      Usuń
  4. Hallo Ludmila,

    Leuk om zo vogels te fotograferen vanuit je tuinhuis, comfortabel in een fauteuil. En je kreeg leuke soorten op bezoek, zelfs een zwarte mees. Leuk ook de foto met die aanvliegende huismus. Groenlingen worden hier steeds zeldzamer. Mooie serie.

    Groeten,
    Ad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, dit waren comfortabele omstandigheden voor een hinderlaag. Er zijn veel groenlingen in Polen, maar ze zijn alleen in de winter zichtbaar bij de feeders. In de zomer zijn ze verstopt, in de lente zijn ze alleen te horen.

      Usuń
  5. Hi Ludmila.

    You were able to take beautiful photos.
    Nice to see these birds.

    Greetings from Patricia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My husband had a good idea to change the shooting location. There are results, and we have joy.

      Usuń
  6. Piękni Goście i różnorodni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę jeszcze nieśmiali i płochliwi, ale udało się coś złapać. :-)

      Usuń
  7. Hello Ludmila, great photos of your garden birds.
    Regards,
    Roos

    OdpowiedzUsuń