piątek, 12 lipca 2024

Stawy Milickie - lipiec 24

    O bogactwie fauny i flory w Dolinie Baryczy nie trzeba nic pisać. Kompleks stawów hodowlanych zwabił ptaki i inne zwierzęta. Wkoło zielono, soczyście, rosną drzewa, krzewy, łąki. Nic tylko mieszkać! To kolejne miejsce, gdzie jak pojedziemy, spotkamy coś ciekawego. Jak zawsze spotkaliśmy, ale nie wszystko sfotografowaliśmy. Np szłam wzdłuż stawu i wkoło mnie śmigały zimorodki. Metr, dwa ode mnie. jeden siedział i patrzał, ale nie ruszałam się, nie śmiałam unieść obiektywu. Tak też mam zdjęcia zimorodków jedynie środowiskowe. Innym razem przeleciał tuż obok mnie bączek. Byłam w takim szoku, bo widziałam go trzeci raz i kolejny raz nie zrobiłam zdjęcia. Zawsze wlatuje w trzciny, wyskakuje spod nóg, a teraz ... leciał równolegle do mnie i łypnął na mnie, jak mnie mijał. Spotkaliśmy też gęś tundrową, co o tej porze roku jest dość niezwykłe.

Bardzo lubię patrzeć na stawy, nawet jak nic spektakularnego się nie dzieje. Taki spokój, ładny widok, trzciny się kołyszą. To ukojenie dla zmęczonych oczu. To wakacje dla ciała i duszy!


Czapla siwa

Bielik

Kowalik

Głowienki

Trzciniak

Gęgawy

Zimorodek

Gęgawy

Dzięcioł duży

Mazurek


Rybitwa białowąsa

Bielik

Świtezianka

Żaba zielona

Gęś tundrowa


10 komentarzy:

  1. It does look like a haven for wildlife, Ludmila. As you say we don’t always get pictures of everything, but the experience is what really counts. The memory of this visit will linger forever, and most of the pictures we take get filed away and seldom viewed again anyway. Thanks for sharing this fabulous location. Best wishes - David

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Dawid for these words! I often come back to photos with birds, because I am looking for models to paint and I browse the disk quite often. It turns out that I remember the circumstances in which most of the photos were taken and I remember the emotions that accompanied me then.
      The place is really nice, but unfortunately it is not open to visitors. Kind regards!

      Usuń
  2. Hoi Ludmilla.

    Mooie serie met veel mooie vogels.
    De Zeearend is heel mooi.
    Ook de Boomklever.

    Groettie van Paticia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bedankt Pat! Er zijn daar veel vogels, ik zag een zeearend die op ganzen jaagde. Het was erg interessant, maar ik heb geen goede foto's gemaakt. Leuk dat je in het Nederlands schrijft. Ik ken deze taal niet en het is een nieuwsgierigheid voor mij.

      Usuń
  3. Hello Ludmila,
    You have made wonderful pictures along this lake. That woodpecker is very nice.
    It is very relaxing in such a beautiful place with nature. Nice post!!

    Many greetings,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Marco! It's beautiful, green there and you can see many species of birds. It's actually a good place to relax. Regards!

      Usuń
  4. Hi Ludmila!
    Today I could not find the translation button, so I do not understand the text but I enjoyed your pictures.
    Have a lovely day /Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You can always try, Marika, to select the "translate" function under your right finger, Google already knows how to do it :-) I'm glad you liked the photos.

      Usuń
  5. Ptoki piękne ale to żaba i ważka mła zachwyciły. Może to tęsknota za chłodem wody, no wiesz - upały. ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mła też! Ważka się napatoczyła, bo siedziałam w czatowni na ptaki i usiadła przede mną na trzcinie. Zgadnij, czy udało mi się jej kiedyś zrobic zdjęcie? ;-)

      Usuń