wtorek, 14 grudnia 2021

Pierwsze zdjęcia z karmnika i okolic

      Dokarmianie ptaków zaczęłam dość wcześnie, bo dostałam od kolegi zeszłoroczna karmę. Wróble i mazurki nie pogardziły, były szczęśliwe. jak tylko karma mieszana się skończyła, pojechałam do sąsiada i zakupiłam 20 kg niełuskanego słonecznika. Można też u niego kupić proso i pszenicę, ale te zboża nie cieszą się powodzeniem. już od początku przylatywały sikory sosnówka, czarnogłówki, widziałam też czubatkę. stałymi gośćmi są wróble, mazurki, dzwońce, zięby oraz sierpówki. Bywa szczygieł, czyż grubodziób i krogulec, ale on zainteresowany jest zupełnie czymś innym.

Niestety od początku dokarmiania ptaków miałam tylko jeden pogodny dzień. Poza tym mam łokieć tenisisty i ciężko mi poruszać nowym, nieco dłuższym i cięższym obiektywem. Czasami używam monopoda, ale nie zawsze wszędzie z nim dojdę. Mam też nadzieję, ze pogoda wreszcie zrobi się zimowa, a mu naprawimy drewniany stojący karmnik i wystawimy czatownię, bo na razie robię przez szyby albo z okna dachowego.

Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, bo pogoda bywała naprawdę paskudna.
























15 komentarzy:

  1. Nie widzę tej złej jakości. Dla mnie czarujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Romka! jednak brak światła przy poceniu ptaków lekko wkurza. :)

      Usuń
  2. Très jolies tes photos.
    J'ai trouvé un tas de plumes vers les mangeoires, je ne sais pas quel prédateur a tué l'oiseau, peut-être un chat mais d'habitude les chats laissent autre chose que des plumes, du coup je me demande si un rapace n'est pas passé par la.
    Bonne journée

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci! Je suis content que les photos te plaisent.
      Si vous avez trouvé des plumes, c'était un épervier. Les chats ne laissent pas de plumes.

      Usuń
  3. The quality of the pictures looks fine to me. You have attracted a delightful suite of birds. Keep feeding them and they will bring you joy all winter long!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks! :* A well-known Polish naturalist said that it is worth stoning birds, if only because it is pleasant. This is really wonderful. Before I moved to a house with a garden, I dreamed about it. Now I have a beautiful sight and satisfaction.

      Usuń
  4. Mła tyż nie widzi że zdjęcia nie takie, piękne są. A poza tym technika techniką ale jakie obiekty na tych zdjęciach! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że obiekty nadrobiły braki w jakości! Ale światełka nieco zabrakło:( Ale się cieszę, że zdjęcia się podobają.

      Usuń
  5. Hello Ludmila, Some great photos of the birds you have in your garden. Love the feeders as well. It is wonderful to have so manny birds to come and vissit you.
    I want to wish you Season's greetings and for the New Year all the best and health.
    Regards,
    Roos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Roos! I cordially greet you and I wish you a happy New Year! There are many birds in the garden all year round. For this reason, I am happy. Thank you for visiting my blog and for the comments.

      Usuń
  6. Łokieć tenisisty? fatalna przypadłość, mam nadzieję, ze masz rehabilitację. Zdjęcia piękne i ptaszki też piękne, zaczarowałaś je, ze tak pięknie pozują?
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu! Miałam kilka razy fachowy masaż, który naprawdę pomógł. Tylko czasami, jak za mocno obciążę, to czuję znowu.
      Ptaszki nie pozują, zwiewają i tyle. Moim sprzymierzeńcem są seryjne zdjęcia :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie poświątecznie!

      Usuń
  7. Wszystkiego dobrego na Święta i bez świąt. Zdrowia i miłości. Co u Ciebie Ludmiło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Romka! :* Za życzenia i za troskę. Również Tobie życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń